Friday, 12 July 2013

Ramadhan tiba


Assalamualaikum w.b.t
   Ramadhan tiba.Ramadhan tiba. Excited sangat nak berpuasa,tapi itulah untung kaum Adam dapat puasa penuh tak macam kaum Hawa ni. Ya Allah seronoknya kalau dapat full puasa kan? Tapi ada jugak segelintir kaum Adam ni yang tak puasa,sedih je tengok. Awak pun Allah bagi cuti ke? Hm,ruginya awak sihat je tapi kenapa puasa pun malas? Tanggung sendiri lah dah tegur tu kira okey kan? 
   Minggu kedua Ramadhan nanti baru mak start meniaga dekat bawah blok hehe excited nak tolong mak meniaga,banyak kot mak masak. Kadang-kadang sampai 15 jenis lauk. Kalau nak tanya untung ke tak,ikut pada rezeki,tapi setakat ni alhamdullilah laku juga barang niaga ma :')
   Excited nak puasa,tapi raya tahun ni dah tak tak se'excited' dulu. Al-maklumlah badan ni bukan makin mengecil umur bukan makin menurun haih duk rumah tunggu budak-budak datang raya je lah nampaknya.

No comments: